Een nadeel van de TSI motoren is dat er vaak problemen voorkomen met de distributieketting. Deze rekt vaak uit. In theorie hoort die een hele autoleven mee te gaan. Maar dat is helaas niet het geval bij de TSI motoren. Meestal begint de distributieketting problemen te geven rond de 100.000km. Na de 100.000km is de garantie meestal verlopen, en het kostenplaatje voor het vervangen van een distributieketting ligt over het algemeen hoog. Als de distributieketting niet tijdig vervangen word, dan kan dat leiden tot inwendige motor schade. Als uw motor inwendige schade oploopt, dan moet er een motorrevisie uitgevoerd worden. Of er moet een nieuwe motor gemonteerd worden in uw auto. De kosten voor de gevolgen van inwendige motorschade zijn een aantal keer duurder dan het vervangen van uw distributieketting. Vervang daarom uw distributieketting op tijd! En voorkom daarmee hogere kosten!
Gevolg van een uitgerekte distributieketting:
- Motor die ratelt of tikt bij een koude start
- Motor ratelt of tikt bij stationair lopen
- Motor loopt niet eenparig (timing problemen)
- Motor houd in bij optrekken
- Motormanagement lampje brand (hoeft niet altijd)